نقطه ومن اول السطر




اليوم ...  يمثل بدايه جديده لى

هكذا قررت ان يكون

خائفه من كل شئ متقوقعه حول ذاتى

اخشى الخروج الصداقه الحب 


هكذا كنت 

حتى انى كنت اخاف ان احيا كى لا اموت

وكأن هذا سيجعل عزرائيل يضل الطريق الى روحى

صفحه كم اود تمزيقها

فهى تذكرنى بالعديد من المناسبات والمشاعر التى اضعتها على نفسى بسبب خوفى من اللا شئ  و من كل شئ

لا اقول انى سأقبل على الحياه بقلب فولاذى لا يهاب شيئا

لكنى سأغض تفكيرى عما يخيفنى

 سأتعلم ان احب حياتى و ارضى ولو قليلا عن ذاتى

سأستمتع بكل لحظه من حياتى فقد اضعت ما يكفى لأندم عليه طوال عمرى

لكن لا لن اندم حتى اذا اصابتنى الحياه بلطاماتها فيما بعد

سأتعلم من كل لطمه كيف اتفادى اخواتها اللائى يتبعنها 

فكل شئ يأتى بالتدريب

وبالتدريب ايضا سيكون هناك -بأذن الله- انا جديده

انا تنوى ان تعيش بكل ما للكلمه من معنى

حتى استشعر الفرق بين الحياه والموت يوم يسلبنى التراب قدرتى على الحياه...


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

17 التعليقات:

The illusionist يقول...

اواااااااااااااااااااااااااااااااااال

The illusionist يقول...

انا الاول فعلا
طب التانى كمان بقى

The illusionist يقول...

انا الكلام عجبنى بصراحه
لتانى مره الكلام يعجبنى
وخصوصا انو على كل حاجه
الواحد زمان كان بيقعد يكتب
ويهبل
واقول لنفسى
هى الناس هتفهم اللى انا كاتبه
هو انا اصلا بكتبه ليه
هما لما يقروه هيفهموا ايه
انا بكتب عنى انا مش عنهم هما

بس بعد كده اكتشفت
انى بكتب عن كل شخص
بس بطريقتى
وهما بيكتبوا عنى بطريقتهم
طريقتك حلوه
وعجبنى فيها جزئيه

لا اقول انى سأقبل على الحياه بقلب فولاذى لا يهاب شيئا

لكنى سأغض تفكيرى عما يخيفنى

سأستمتع بكل لحظه من حياتى فقد اضعت ما يكفى لأندم عليه طوال عمرى


كلام قولته قبل كده بطريقه مختلفه
بس هو نفس المعنى

صباحك خير ومساكى خير

ومعلش بقى لازم احتفل انى الاول والتانى يعنى

The illusionist يقول...

تااااااااااااالت ورابع ايضا

سانك يو ليا والله انا راجل طيب

Hadeir يقول...

طب الحمد لله ان الكلام بيعجبك

لما كتبت البوست ده كان جوايا حاجات كتييييره اوى عشان كام حاجه كده عملتهم وربنا يستر من النتيجه بتاععتهم يعنى
بس المهم انى حسيت انى لو فضلت باللى جوايا ممكن افرقع

فكتبت حتى لو مفيش حد هيفهمه كفايه انى لما ادخل اقراه هيفكرنى باللى عملتو

بس بجد مرورك بينورنى وشكرا على رفع معنوياتى دايما
:D :D :D

The illusionist يقول...

اه انا حاجز جناح هنا

وكل يوم هخش احط تعليق على اى حاجه
فضى بقى وسفر ومبلاقيش حاجه اعملها فى وقت السفر

سالخير والنور وجمعه مباركه وكل سنه وانتى طيبه ورمضان كريم وعيد سعيد والبقاء لله

هه

يلا

Hadeir يقول...

هههههههههههههههههههههه
ومالو اهو حتى تعمل حس فى الصحرا دى
اصل زى مانت واخد بالك كده المعجبين كتير اوى
هههههههههههههههههههههههههه
بس بجد والله مرورك بينورى ويرفع من معنوياتى جامد
ربنا يخليك

ومساء النور وجمعه مباركه عليك وعلى كل المسلمين وو انت طيب والله اكرم وعيد سعيد والبقاء لله دى مش بعرف ارد عليها xD xD

سندباد يقول...

كلنا فعلا محتاجين النقطة ومن اول السطر دي اتخاذا لقرار سهل ولكن التنفيذ احيانا بيكون صعب والله المستعان
تحياتي لفكرك الراقي
تقديري واحترامي

سواح في ملك اللــــــــــــــــــه- يقول...

اخشي عليكي عزيزتي الصغيرة من جموح المشاعر

الاستعانة بخبرات من سبقونا تغنينا عن التجارب الفاشلة

فلتبداي من حيث انتهي الاخرين افضل لكي

الخوف مفيد فهو كالترمومتر يقيس درجة الخطر

تحيتي

Hadeir يقول...

سندباد هو فعلا التنفيذ صعب
خصوصا لما تحاول تغير حاجه ماسكه فيك بأديها وسنانها ل 16 سنه

بس اهو ادى الواحد نوى وربنا يسهل ف التنفيذ :D

Hadeir يقول...

سواح

انا الخوف مكنش بنسبالى غير قيد مانعنى من انى اعمل اى حاجه
او حتى اخرج احسن اموت وانا بره ولا حاجه

وانا مش هقتله جوايا انا بس هحاول اتغاضى عنو شويه واشوف حياتى هتبقى من غيرو عامله ازاى او مش من غيرو خلينا نقول بيه بس وهو قليل

وكده كده مش هيحصلى حاجه مش مكتوبالى

مشكور لتنويرك ليا ولردك الغالى

The illusionist يقول...

احم احم

يا اهل الله ياللى هنا

حدش هنا

لا

محدش يعنى

طويب

سالخير عليا

Hadeir يقول...

سالنور عليك :D
معلش بقى كنش في حد يفتلك من شويه :D

yasmina يقول...

هااااااى ازيك

على فكرة مدونتك جميلة اوى عجبتنى بجد وكلماتها كمان

والبوست بجد هاااايل يمكن عايزة اقوللك جاى فى وقته بامانه
ويشبهنى كمان كتييييير

وحقيقى كلماتك بسيطة فيه اوى وفيها احلى المعانى بجد
ربنا يوفقك

تحياتى ليكى
ويبقى التواصل

سواح في ملك اللــــــــــــــــــه- يقول...

كل عام وانتي بخير

Hadeir يقول...

ياسمينا

بجد نوتينى

وشكرا لزوقك

والحمد لله ان البوست عجبك

Hadeir يقول...

سواح

وانت بخير ويارب رمضان كريم عليك وعلينا